Akıllı telefon pazarı yapay zeka etkisiyle yüzde 6 büyüdü
International Data Corporation’a (IDC) göre küresel akıllı telefon sevkiyatları yüzde 6,5 artarken Counterpoint Research’e göre tüketicilere yapılan satışlar yüzde 6 arttı.
Çin’in “618 Alışveriş Festivali”ndeki agresif indirimler, dünyanın en büyük mobil piyasasına tüketicilerin ilgisini çekmeye yardımcı olurken Xiaomi Corp. ve yeniden dirilen Huawei Technologies Co.’nun bulunduğu pazar bu yıl ilerleme kaydediyor. Yeni araştırmalar, Çinli yetkililerden alınan iPhone verilerinin Mart ayından bu yana iyileştiğini gösteriyor.
IDC, Apple’ın bu çeyrekte 45,2 milyon cep telefonu sattığını açıkladı, bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 1,5 oranında bir iyileşme kaydedildi. Counterpoint’in son kullanıcı satış rakamları ise yüzde 1 düşüş gösterdi ve her iki araştırma grubu da iPhone’un pazar payı kaybettiğini ortaya koydu.
iPhone, Çin’de hem yerli halk tarafından, hem de devletin yerel şirketlerde yabancı cihaz kullanım yasağı tarafından baskı altındaydı.
Xiaomi ise büyük ölçüde giriş düşük segmentli telefonlar ve gelişen pazarlardan kaynaklanan taleple en büyük yükselişi kaydetti.
İndirimler, yeni yapay zeka ürünleri vaadi, yapay zeka eklentilerine sahip yeni nesil telefonlar ve istihbarat iyileştirmeleri Apple’ın ve pazar lideri Samsung’un istikrarlı satışlarını destekledi.
IDC Araştırma Direktörü Nabila Popal,”Apple’ın ivmesi 2. çeyrekte, 1. çeyrekte görülen negatif büyümeye göre ciddi bir oranda gelişti. Bu kısmen büyük indirimlerden kaynaklanıyor. Birçok alandaki promosyonlar ve yenilemelerin yanı sıra Apple’ın nihayet yapay zeka stratejisini açıkladığı Apple Dünya Çapında Geliştirici Konferansı’ndan sonra müşteri güveni de arttı.” değerlendirmesini yaptı.