Sağlık

Sosyal Medya Bağımlısı Olmayın! 6 Basit Adımda Sosyal Medya Arası Nasıl Yapılır?

Sosyal medyanın kendisi israf olmasa da saatlerce görüntü izlemek hayatımızda birçok farklı soruna neden olabilir. Bugün sosyal medyaya nasıl mola verilir birlikte keşfedeceğiz.

Kaynak:https://www.vice.com/en/article/qjkbm…

Sosyal medyayı kullanmak aslında sorun değil.

Hepimiz sosyal medya kullanıyoruz. Bazıları ise abartarak tüm hayatlarını sosyal medya platformlarında geçirmeye başlayabilir. TikTok ve Instagram Reels’de saatlerce gezindikten sonra, sonunda başınız ve boynunuz ağrımaya ve zihniniz gereksiz bilgilerle dolmaya başlar.

Peki böyle zamanlarda sosyal medyaya nasıl ara verebilirsiniz?

Sosyal medya bizi daha fazla birbirine bağlamak için var. Bırakmak imkansız çünkü tanıdığımız herkes kullanıyor. Bu nedenle bazı kişiler bu platformlarda geçirdikleri süreyi sınırlamak isterken, bazıları da kullandıkları uygulama sayısını azaltmak isteyecektir. Peki senin için hangisi gerçek?

Bugün, gerçeğe giden yolu bulmanıza ve başarılı bir sosyal medya molası vermenize yardımcı olabilecek şeyleri listeleyeceğiz.

1. Sizi rahatsız eden noktaları not edin.

Instagram’da insanların hayatlarını görmekten bıktınız mı? TikTok’ta saatlerce sörf yapmak? Yoksa internetten alışveriş yaparak para kazanamıyor musunuz? Sizi sosyal medyadan bıktıracak o kadar çok olasılık var ki. Neden böyle hissettiğinizi anlamak, doğru bir sosyal medya molası tasarlamanın ilk adımıdır.

2. Hangi uygulamalara ara vermek istediğinize karar verin.

Sosyal medya sorunlarınızı anladıktan sonra, bunlara hangi uygulamaların neden olduğunu belirlemeniz gerekir. Ayrıca belirlediğiniz bu uygulamalardan tamamen çıkıp çıkmayacağınız veya belirli işlevleri bloke edip etmeyeceğiniz gibi detaylar da değerlidir. Örneğin TikTok’u tamamen silmek yerine sadece arkadaşlarınızın gönderilerine bakabilir veya Instagram ana sayfasında gezinirken keşfet sayfasına bakmayı bırakabilirsiniz.

3. Sosyal medya aranızın ne kadar süreceğine karar verin.

Bu molaya devam edeceğiniz minimum süreyi belirlemeniz için size bir amaç verir. Ayrıca tatilinizin bitmesine kaç gün kaldığını bilmeniz günleri daha rahat geçirmenize yardımcı olacaktır.

4. Gönderi göndermek yerine insanlarla iletişim kurun.

Mola sırasında gönderi paylaşmak isteyeceğiniz zamanlar olacaktır. Örneğin, harika bir günden bir fotoğrafı arkadaşlarınızla paylaşmak isteyebilirsiniz. Bunun yerine arkadaşlarını ara. Veya Instagram’a göz atmak istediğinizde tanıdığınız kişileri aramayı deneyin. Bu küçük noktalar, dürtülerinizle başa çıkmanızı kolaylaştıracak.

5. Uygulamaları silin ve hatta şifrenizi arkadaşlarınıza verin.

Tüm bunlara rağmen, bazı insanlar için sosyal medyayı kullanma isteği hala çok güçlü olacaktır. Uygulamaları silmek sosyal medyaya hızlı bir şekilde erişmenizi engellese de bu sefer bilgisayarınızda kullanabiliyorsanız sorun olacaktır. Bu nedenle güvendiğiniz bir arkadaşınızdan şifrenizi vererek hesabınızı sizden uzak tutmasını isteyebilirsiniz.

6. Tatile gitmeyi deneyin.

İlk başta ilişkiyi göremeseniz de sosyal medyayı kullanmanıza sebep olan şey boş zamanınızın olması. Evde vakit geçirmek yerine dışarı çıkmak ya da tatile gitmek tüm bu süreci daha da kolaylaştıracaktır.

Sosyal medya molası vermeye hazır mısınız?

Tüm bu süreci kendiniz için yaptığınızı ve sonunda kontrolün sizde olduğunu unutmayın. İyi tatiller o zaman 🙂

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Çankaya Evden Eve Nakliyat
Yerinde tv tamiri
Bir çok Teklif Al
Başa dön tuşu