Tarım grupları liman grevi tehdidine karşı harekete geçilmesi için baskı yapıyor
Bir tarım örgütleri koalisyonu, ABD’nin Doğu ve Körfez Kıyısı limanlarında 1 Ekim’de başlayabilecek olası bir grevi önlemek için Beyaz Saray’a müdahale çağrısında bulundu. 1977’den bu yana ilk kez gerçekleşecek olan grev tehdidi, New York, New Jersey, Houston ve Savannah, Gürcistan gibi önemli limanlarda Uluslararası Liman İşçileri Birliği tarafından temsil edilen 45.000 işçiyi kapsıyor.
American Farm Bureau Federation, Renewable Fuels Association ve American Chemistry Council, sendika ile United States Maritime Alliance (USMX) arasında ücret konularında tıkanan müzakereler konusunda endişelerini dile getiren düzinelerce grup arasında yer alıyor. Mevcut sözleşmenin 30 Eylül’de sona ermesi planlanıyor ve son tarih yaklaştıkça ABD tedarik zinciri ve ekonomisinde aksamalar yaşanacağına dair korkular artıyor.
Cumhuriyetçi Senatör Ted Cruz, bir iş durmasının ekonomik sonuçları konusunda endişelerini dile getirdi ve bir liman grevinin ABD ekonomisine günde 5 milyar dolara kadar mal olabileceğini tahmin eden bir JPMorgan (NYSE:JPM) analizine atıfta bulundu.
Beyaz Saray, tarım gruplarından gelen mektuba doğrudan yanıt vermezken, durumun farkında olduğunu belirtti. Beyaz Saray sözcüsü Robyn Patterson, Salı günü yaptığı açıklamada, yönetimin “gerekirse limanlarımızdaki operasyonlarla ilgili ABD tedarik zincirlerine yönelik etkileri ele almak için potansiyel yolları izlediğini ve değerlendirdiğini” belirtti. Patterson ayrıca, herhangi bir aksamayı önlemek için karşılıklı yarar sağlayacak bir anlaşmaya yönelik müzakerelerin devam etmesi yönündeki teşviki vurguladı.
Başkan Joe Biden’ın yönetimi, başkanın grevi önlemek için Taft-Hartley Yasası’nı kullanmayı planlamadığını belirtti. Bu federal yasa, geçmişte ulusal sağlığı veya güvenliği tehlikeye atabilecek işçi anlaşmazlıklarında bir soğuma dönemi uygulamak için kullanılmıştı.
Grev tehdidi, ABD tarım sektörü üzerinde önemli etkilere yol açabilir, çünkü ABD’nin konteynerle taşınan tarım ihracatının yaklaşık %40’ı Doğu ve Körfez Kıyısı limanlarından geçmektedir. Olası aksama, tedarik zincirlerinin halihazırda baskı altında olduğu kritik bir dönemde geldiğinden, işçi anlaşmazlığının çözülmesi için acil bir durum olduğunu vurguluyor.
Reuters bu makaleye katkıda bulundu.
Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.