Trans Mountain karlılık için spot nakliyecilere güveniyor
Kısa bir süre önce 34.2 milyar C$’lık bir genişletmeyi tamamlayan Kanada’nın Trans Mountain petrol boru hattının mali görünümü, karlılığa ulaşmak için son dakika ya da spot nakliyecilere güvenildiğini gösteriyor. Mayıs ayında hizmete giren ve günde 890.000 varil kapasiteye sahip olan boru hattı, uzun vadeli sözleşmelere kıyasla daha yüksek geçiş ücreti ödeyen bu spot müşteriler için alanının %20’sini ayırıyor.
Geçiş ücreti anlaşmazlığının bir parçası olarak Nisan ayında sunulan belgelere göre boru hattı, günde 178.000 varillik taahhüt edilmemiş kapasitesini dolduramazsa 2031 yılına kadar pozitif bir öz sermaye getirisi elde edemeyebilir. Trans Mountain’ın CFO’su Mark Maki, Kanada üretimindeki büyüme nedeniyle boru hattının yüksek kullanımına güvendiğini ve yıl sonuna doğru spot hacimlerde artış beklediğini ifade etti.
Bu iyimserliğe rağmen boru hattı, Vancouver Limanı’ndaki yüksek geçiş ücretleri ve lojistik sorunlar gibi rekabet gücünü etkileyen zorluklarla karşı karşıya. Örneğin, Enbridge Mainline (NYSE:ENB) ve TC Energy’nin Keystone boru hattı (NYSE:TRP) daha düşük geçiş ücretleri ve daha az spot kapasite sunarak potansiyel müşterileri etkileyebilir.
Trans Mountain’ın sahibi Canadian Development Investment Corporation (CDEV) Mayıs 2023’te, genişlemenin artan maliyetlerinin boru hattının rekabet gücünü azalttığını kabul etti. Projenin maliyetleri ilk tahminleri önemli ölçüde aşmış, bir bölümün maliyeti 2017’de 377 milyon C$ iken 2023’te 4,6 milyar C$’a yükselmiştir.
Genişlemenin tamamlanmasını sağlamak için 2018 yılında Trans Mountain’ı satın alan Kanada hükümeti boru hattını satmak istiyor, ancak devam eden geçiş ücreti anlaşmazlığı ve Yerli topluluklara potansiyel satış gibi belirsizlikler değerlemesini etkileyebilir. Trans Mountain, hükümetten 17 milyar C$ borç aldı ve 19 milyar C$’lık bir banka kredisine sahip ve projeksiyonlar 2032 yılına kadar yıllık 1 milyar C$’ın üzerinde faiz ödemesi yapabileceğini gösteriyor.
Morningstar analisti Stephen Ellis, en iyi senaryoda bile boru hattının 2034 yılına kadar öz sermaye getirisinin Kanada’daki bir orta akım varlığı için kabul edilebilir minimum seviyeyi ancak karşılayacağını belirtti. Buna ek olarak, boru hattının borç-EBITDA oranının 2040 yılına kadar tipik seviyelerin üzerinde kalması bekleniyor.
Boru hattı finansal planını optimize etmeye çalışırken, hükümet ve Pembina Pipeline Corp (NYSE:PBA) ve Yerli gruplar da dahil olmak üzere ilgili taraflar, herhangi bir potansiyel satışla ilerlemeden önce geçiş ücreti sorununun çözülmesini ve daha net finansal projeksiyonlar bekliyor.
Reuters bu makaleye katkıda bulunmuştur.
Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.